קרוספיט משלבת אימון משקולות כחלק אינטגרלי מתכנית האימונים. זה נובע מכך שעל מנת לחזק את הגוף צריך לבצע אימוני כוח עם משקולות כבדות. קרוספיט לוקחת המון מסגנון אימון משקולות אולימפי, וזה בכדי להשיג תוצאות מדהימות בזמן עבודה קצר. גם מהצד השני, יש הרבה ספורטאים אולימפיים אשר משתמשים בשיטת האימון קרוספיט בכדי לשפר אספקטים שונים ביכולות שלהם. וזה דווקא נראה ששתי הקבוצות הללו מוצאות את עצמן ביחד לעתים קרובות.

למה קרוספיט משתמשת בשיטות אימון משקולות אולימפי במהלך אימון קרוספיט ?

יש במשקולות אולימפיות היסטוריה רבה של פיתוח יכולות חוזק השרירים והמחשבה המנטאלית. להגיע לרמה גבוה של הרמת משקולות מצריך הכשרה עמוקה של טכניקה וחזרה של אימון משקולות עוד פעם ועוד פעם. הרמת משקולות אולימפית היא אכזרית, אבל בדרך ייחודית באמת. אם אתה מרוצה מרמות מיומנות בסיסיות של הרמת משקולות וכוח ממוצע, אז זה קל, אבל כדי לשבור את המספר האינסופי כמעט של תקרות זכוכית שקיים בספורט הזה, אתה צריך להשקיע שנים על גבי שנים בביצוע הרמת משקולות. לכן, שילוב אימון משקולות אולימפי ביחד עם קרוספיט הוא רעיון מדהים, כי אנו מנצלים את רמת הדיוק וההתחזקות של אימון משקולות אולימפי עם כל התכונות הכושר הטובות של קרוספיט.

איך קרוספיט משלב אימון משקולות אולימפי בקרוספיט ?

כמעט כל אימון קרוספיט הוא אימון מתוזמן, כאשר כל האימונים נעשים באימונים של סיבולת בטווח של כמה דקות, חלק מהם כוללים גם הרמת משקולות. קרוספיט משתמשת בהרבה תרגילים שמקורם בשיטות אימון משקולות אולימפי. בנוסף, בקרב מועדוני קרוספיט יש מיני תחרויות של הרמת משקולות וזה מייצר הרגשה תחרותית. למבצעים אימון משקולות אולימפי ולאנשים אשר מבצעים קרוספיט יש דרך עבודה מאוד דומה והיא לדחוף את יכולות הגוף כמה שניתן. לכן שימוש בהרמת משקולות באימון קרוספיט הוא דבר הגיוני.

קרוספיט לא דומה לחלוטין לאימון משקולות אולימפי

חשוב גם להבין אבל שאימון קרוספיט הוא עדיין שונה מלבצע אימון משקולות אולימפי נטו. קרוספיט היא שיטת האימון של הכושר הגופני אך ביחד עם אספקטים של כוח היא באמת שיטת האימון המובילה כיום. באימוני קרוספיט, מתאמנים מרימים בשיטות אימון משקולות אולימפי אך הם פשוט עושים אותם עם משקל קל יותר וביותר חזרות. כך הם יכולים יותר לשלב כושר גופני מבלי להעמיס יתר על המידה בצורה מקצועית על המתאמן, אבל, העקרונות שבבסיס קרוספיט ואימון משקולות אולימפי הם אותו הדבר.

למה המשקולות באימון קרוספיט בכובד נמוך יותר מאימון משקולות אולימפי ?

כאשר מרימים משקולות מאוד כבדות הטכניקה הופכת להיות משמעותית ביותר. אם אתה לא שומר על טכניקה מושלמת, אפילו לשבריר שנייה, בניסיון להרים משקולות מאוד כבדות, זה מסוכן מאוד. טעויות בהרמת משקולות כבדות רק פוגעות בהתקדמות ויכולות לגרום לפציעה. למתאמנים בהרמת משקולות אולימפיים אין מרווח לעשות טעויות והם עובדים רבות על טכניקה לפני שהם מתחילים להרים משקולות. לכן, קרוספיט משתמשת במשקולות נמוכות יותר, אשר מאפשרות להשיג את התוצאות של חיזוק יכולות הגוף מבלי להסתכן בגרימת פציעה למתאמן.

רוב האנשים מאמינים שהסיבה שיש פיצול בין ספורטאי קרוספיט ומתאמנים אולימפיים במשקולות היא כי קרוספיט היא שיטת אימון אשר מתרכזת הרבה יותר בסיבולת לב-ריאה, אך זה לא נכון. קרוספיט פועלת למטרה אחת וזה חיזוק כל יכולות הגוף, החל מסיבולת לב-ריאה ועד לחיזוק יכולות הכוח של הגוף.

כמה אימון משקולות אני צריך לבצע במהלך אימון קרוספיט ?

עדיף לבנות את תכנית האימונים שלכם סביב לוח הזמנים של קרוספיט ולא להיפך. שיטת האימון קרוספיט תמיד פועלת להעניק קשת רחבה של אימונים, גם אם אתם רוצים להרים יותר משקולות. הסיבה לכך היא פשוטה, קרוספיט פועלת לשפר את כלל יכולות הגוף ולכן מכילה מספר סוגי אימון, שאחד מהם הוא אימון משקולות. מומלץ לעבוד לפי תכנית קרוספיט מסודרת ומאוזנת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *