האם אתה חושב להתחיל לעשות קרוספיט? אם כן, רצוי שתלמד על המיוחדות של שיטת האימון קרוספיט ותעבוד על הבנה והכרה של יסודות התנועות המיוחדות של קרוספיט. אימון קרוספיט למתחילים הוא בדיוק מה שאתה צריך. אימון שינחיל לך את הבסיס של שיטת האימון קרוספיט ויעביר אותך קרוס מזורז על כל מה שקרוספיט.

חשוב להדגיש שהשימוש במילה "מתחיל" בכל הנוגע לשיטת האימון קרוספיט לא בהכרח אומרת שאתה לא בכושר או חלש פיזית. הרבה מתאמנים מנוסים מגחכים שאומרים להם לבצע אימון קרוספיט למתחילים בכדי להתקדם בשיטת האימון. ונכון, זה בהחלט קצת מבלבל, הרי אם אנחנו מתאמנים בכושר גבוה למה עלינו לעשות אימון קרוספיט למתחילים. הסיבה היא שבגלל שאימוני קרוספיט הם אימונים פונקציונאליים מאוד מיוחדים, אימון קרוספיט מכיל תנועות ייחודיות במרווחי זמנים מאתגרים, לכן חשוב מאוד שלפני שמעלים הילוך שהטכניקה תהיה מובנת במתאמן.

היסודות של אימון קרוספיט למתחילים

אימון קרוספיט למתחילים הוא בעצם שם כולל למגוון סוגי אימונים ותרגילים שמתאמן מתחיל בקרוספיט צריך להכיר ברמה מושלמת. ברגע שמתרגלים לצורת העבודה של קרוספיט ומבינים את הטכניקה של כל התרגיל ותרגיל אז אפשר להתקדם לאימונים יותר מתקדמים של קרוספיט. להלן 3 היסודות של אימון קרוספיט למתחילים:

להישאר מגוון – אימון קרוספיט למתחילים דוגל בביצוע תרגילים שכל הזמן משתנים, כי הגוף שלנו הוא יותר מסתם חזה, זרועות, וכתפיים. על מנת שנקבל אימון מקיף בכל הגוף אנו צריכים להשיג שרירים מאוזנים מהרגל ועד הצוואר. אימון קרוספיט למתחילים מייצר ספורטאים שהם ספורטאים מאוזנים ביכולות הגוף שלהם ולא שרירנים לא מאוזנים. אימון קרוספיט למתחילים מכיל תרגילים שונים שעובדים על כל השרירים מזוויות שונות להשגת התוצאות הכי טובות בזמן הכי קצר. קרוספיט נקרא הספורט של הכושר הגופני ואפילו יש משחקי קרוספיט עולמיים, זה מכיוון שקרוספיט היא לא שיטה למפתחי שרירים אלא שיטת אימון כוללת.

תנועות פונקציונליות – אימון קרוספיט למתחילים, כמו הרבה אימוני קרוספיט, משתמש במגוון רחב של תרגילים פונקציונאליים. תנועות פונקציונליות אלו תנועות שיש לי שימוש בחיים שמחוץ לחדר הכושר. כמה דוגמאות לתנועות פונקציונאליות הן: כריעה, הרמת חפצים, משיכה, דחיפה, זריקה וקפיצה. שימשו בתנועות כאלו במהלך אימון קרוספיט למתחילים בונה גוף טבעי וסימטרי. קרוספיט ואימוני קרוספיט מתקדמים דוגלים בתנועות פונקציונליות ולכן חשוב לבצע אימון קרוספיט למתחילים בכדי להכיר את התנועות הללו.

עצימות גבוהה – קרוספיט מבססת הרבה מהאימונים שלה על תרגילים בעצימות גבוהה ולכן אימון קרוספיט למתחילים יעבוד על הכושר הגופני ועל היכולת לעמוד בתרגילים בעצימות גבוהה. עצימות גבוהה זו אחת הסיבות מדוע קרוספיט בנוי על מדרגים ומתאמן חדש חייב לעשות אימון קרוספיט למתחילים לפני שהוא קופץ לאימונים מתקדמים יותר. דיברנו שאחד מהיסודות של אימון קרוספיט למתחילים הם תנועות פונקציונאליות וגיוון. ובכן, ככל שעולים ברמה של האימונים בקרוספיט התנועות נשארות אותו דבר והגיוון תמיד קיים, אך מה שמתחזק ונעשה קשה יותר זאת העצימות של התנועות הפונקציונליות. עצימות גבוהה זה מה שמשדרג את הכוח הפיזי והכושר הגופני. אז עושים תרגילים בעצימות גבוהה ברמה נמוכה במהלך אימון קרוספיט למתחילים עד שבונים מספיק כושר גופני ויכולים להתקדם הלאה לאימוני קרוספיט מאתגרים יותר. ככל שמתקדמים באימונים של קרוספיט אז מגבירים את העצימות. בנוסף, תמיד אפשר להגדיל את המשקל של המשקולות שבו אנו משתמשים או להגדיל את מספר החזרות. חשוב שבמהלך אימון קרוספיט למתחילים ותוך כדי התקדמות להתייעץ עם מדריך קרוספיט מוסמך בכדי להבטיח שאתם מתקדמים בצורה נכונה ובריאה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *