לכולנו זה קרה בעבר. התחלנו להתאמן ולעשות פעילות גופנית אך בגלל לוח זמנים עמוס, פציעה או עייפות מנטלית הפסקנו להתאמן וחזרנו לחיות חיים לא ספורטיביים ופחות בריאים.

תכניות אימונים פונקציונאליים, כמו שיטת האימון CROSSFIT, הם תכניות אימונים מאוד מאתגרות ולכן הרבה מתאמנים נושרים בגלל שהם לא מצליחים לשמר את המוטיבציה הנדרשת. אותם אנשים חושבים שכל האנשים אשר מגיעים יום יום לשיעורי קרוספיט הם כנראה אנשים יותר חזקים מנטלית מהם אך זה אינו נכון. בכל אחד מסתתר אדם שיכול להתמיד בביצוע אימונים פונקציונאליים, רק צריך להתחיל להתמיד. בכדי לשמור על מוטיבציה במהלך תכנית אימונים פונקציונאליים אפשר להשתמש במספר טיפים:

להתאמן יותר בשעות הבוקרקרוספיט בפרט, ובכלל אימונים פונקציונאליים יכולים להיות מבוצעים בבוקר באימון של כחצי שעה ולהעניק לכם את כל הפעילות הגופנית הנדרשת לכל היום. אם אתם מוצאים את עצמכם מותשים לקראת סוף היום אז אולי כדאי שתחשבו על לקום מוקדם ולעשות אימון בבוקר. ככה אתם מגיעים רעננים לאימון ואין מצב שבסוף היום תחשבו על דרכים להתחמק מאימון. פשוט עושים אימונים פונקציונאליים בבוקר ואז אפשר לשכוח מפעילות גופנית לכל שאר היום.

תנו לזה 6 שבועות – לכל דבר לוקח זמן עד שמתרגלים אליו והוא הופך להרגל. אותו דבר גם כאשר מדובר בפעילות גופנית כמו אימונים פונקציונאליים או קרוספיט. לכן, כדאי להגדיר תקופת ניסיון של 6 שבועות שבה אתם תתחייבו לעצמכם שאתם לא מוותרים. בתקופה הזאת יש סיכויים רבים שאתם גם תתרגלו כבר להתאמן וזה כבר לא יהיה רע מדי וגם אתם כבר תתחילו לראות תוצאות אסתטיות שידרבנו אתכם.

השתמשו במאמן אישי – אם אתם חדשים בתחום אימונים פונקציונאליים או שאתם פשוט מרגישים שאתם צריכים קצת מוטיבציה והדרכה, מאמן אישי יכול לעזור לכם להגדיר מטרות ולפתח תכנית כדי לגרום להם לשמור על המוטיבציה. מה שיפה במועדוני קרוספיט הוא שאתם בכל אימון מקבלים מאמן אישי שמדריך אתכם במהלך האימון ויכול לתת לכם דגשים בצורה אישית ומותאמת. אתם בעצם גם מקבלים אימוני קרוספיט מקיפים וגם יחס של מאמן אישי בתשלום של מנוי בחדר כושר.

הצטרפו למועדון קרוספיט – ללא ספק, הרבה יותר כיף להתאמן עם חברים ואנשים שדוחפים אותך. בגלל זה קבוצות כמו מועדוני קרוספיט ושומרי משקל הן כל כך מצליחות בהשגת תוצאות. למערכת תמיכה של חברים יש ערך עילאי בשמירה על מוטיבציה, שיכולה להיות חלק בלתי נפרד מכל תכנית אימונים פונקציונאליים.

קבעו אימונים פונקציונאליים בזמן שיתאים לשגרת היום שלכם – אחד הכלים הכי חשובים בכדי לשמור על מוטיבציה והתמדה בתכנית אימונים פונקציונאליים הוא לתזמן כך שהאימונים יתאימו לשגרת היום שלכם, בין אם זה אומר לעשות אימון ישר אחרי שחוזרים מהעבודה או אימון אחרי שמשכיבים את הילדים לישון. העיקר שתתזמנו את האימוני קרוספיט שלכם בזמן שאתם יכולים לבצע אותם כל יום בשעה קבועה וזה יעזור לכם להתמיד.

אל תגזימו בהתחלה – דרך מצוינת לגרום לכם לפרוש מתכנית אימונים פונקציונאליים קשה כמו קרוספיט היא להתאמן יותר מדי. שאתם מתאמנים יותר מדי אתם או נפצעים או כל כך מותשים שאתם לא יכולים לצבור את הכוחות להתמיד. אנשים רוצים לראות תוצאות כמה שיותר מהר אך במקום זה הם רק פוגעים בעצמם עוד יותר. זה בסדר לקחת קצת יותר מנוחה בהתחלה עד שהגוף שלכם יתרגל, במיוחד אם הרבה זמן לא עשיתם אימונים פונקציונאליים.

אימונים פונקציונאליים כמו קרוספיט הם לא צחוק. חשוב שתהיה לכם מוטיבציה לכל אורך תכנית האימונים. כל הטיפים הללו יכולים לעזור לכם לשמור על מוטיבציה גבוהה. רק תזכרו, שההתמדה שלכם תלויה רק בכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *